Sekretarz Gminy Sosnówka
Wykształcenie wyższe na kierunku prawo, administracja, zarządzanie lub studia podyplomowe na tych kierunkach
I. Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
- Nieposzlakowana opinia.
- Co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 Ustawy o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 902 z późn. zm.), w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art.2, oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych.
- Wykształcenie wyższe na kierunku prawo, administracja, zarządzanie lub studia podyplomowe na tych kierunkach.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku Sekretarza Gminy.
- Znajomość regulacji prawnych w zakresie struktur i funkcjonowania administracji samorządowej.
II. Wymagania dodatkowe:
- Doświadczenie zawodowe w zakresie kierowania zespołem i koordynacji działań.
- Samodzielność, kreatywność, komunikatywność.
- Umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi.
- Umiejętność opracowywania projektów aktów prawnych.
- Umiejętność podejmowania decyzji.
Zakres wykonywanych zadań:
Sekretarz wykonuje funkcję kierownika administracyjnego Urzędu Gminy i w tym zakresie:
1) przydziela czynności dla poszczególnych stanowisk pracy;
2) informuje Wójta Gminy o konieczności dokonania zmian personalnych;
3) nadzoruje czas pracy pracowników samorządowych;
4) nadzoruje przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykaz akt;
5) przedstawia Wójtowi Gminy propozycje do powierzania określonych czynności pracownikom, a szczególnie tych, których w dniu opracowania regulaminu nie powierzono nikomu i których konieczność wykonania nastąpi w czasie przyszłym;
6) koordynuje i organizuje sprawy związane ze spisami powszechnymi;
7) nadzoruje pracę administratora strony Biuletynu Informacji Publicznej Gminy;
8) nadzoruje utrzymywanie porządku i czystości w pomieszczeniach zajmowanych przez Urząd i jego otoczeniu ;
9) nadzoruje przestrzeganie przez pracowników Urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych kodeksu etyki, kodeksu postępowania administracyjnego;
10) sprawuje nadzór i organizuje prawidłowe funkcjonowanie placówek oświatowych;
11) rozpatruje skargi na kierowników oraz pozostałych pracowników urzędu i przygotowuje wnioski pokontrolne;
12) prowadzi sprawy związane z kontrolą zarządczą w urzędzie oraz nadzoruje system kontroli zarządczej jednostek organizacyjnych;
13) nadzoruje załatwianie skarg i wniosków mieszkańców przez merytorycznego pracownika ;
14) wykonuje funkcję urzędnika wyborczego w zakresie zapewnienia warunków terminowej i zgodnej z prawem realizacji zadań wyborczych wynikających z przepisów Kodeksu Wyborczego ;
15) nadzoruje przygotowanie projektów uchwał Rady Gminy;
16) Sekretarz Gminy pełni funkcję pełnomocnika d.s informacji niejawnych – wykonuje czynności zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych;
17) Sekretarz Gminy pełni funkcję pełnomocnika d.s ochrony danych osobowych ;
18) Wykonuje inne zadania zlecone przez Wójta Gminy .
Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny.
- Życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej.
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór kwestionariusza zgodnie z załącznikiem nr 1 do Rozporządzenie Ministra Pracy i polityki Społecznej z dnia 10.07.2009 r. – Dz. U. z 2009r. Nr 115. poz.971).
- Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadany stażu pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia).
- Kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie.
- Kserokopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach, ukończonych kursach.
- Oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowania stanowiska Sekretarza Gminy.
- Oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
- Opracowana przez kandydata „Koncepcja organizacji pracy Urzędu Gminy Sosnówka”.
Do dokumentów należy dołączyć zgodę na przetwarzanie danych osobowych tj. klauzulę:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 922 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 902 z późn. zm.).”
Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
- Czas pracy: pełny wymiar – przeciętnie 40 godzin tygodniowo.
- Bezpośredni kontakt z petentami, wysiłek umysłowy.
- Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
- Praca na przedmiotowym stanowisku nie jest narażona na występowanie uciążliwych i szkodliwych warunków pracy.
- Wynagrodzenie ustalane zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2014 r, poz. 1786 z późn. zm.) oraz Regulaminu wynagradzania pracowników Urzędu Gminy w Sosnówce.
- Sekretarz Gminy nie ma prawa tworzenia partii politycznych ani przynależności do nich.
VI. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Sosnówce w miesiącu poprzedzającym datę zamieszczenia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6%.
Wymagane dokumenty można składać osobiście w terminie do dnia 21 października 2016 r. do godziny 16 00 w sekretariacie Urzędu Gminy w Sosnówce z dopiskiem „Oferta pracy – nabór na stanowisko Sekretarza Gminy Sosnówka”, lub przesłać pocztą na adres :
Urząd Gminy Sosnówka
Sosnówka 55
21-518 Sosnówka
z dopiskiem „ Dokumentacja dotycząca naboru na stanowisko Sekretarza Gminy”
Oferty, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Dodano do BIP dnia 03-10-2016 15:32:18